Canal de Denúncies Intern (Sistema Intern d'Alertes)

Què és el Canal de Denúncies Intern

És un canal intern d’informació que s’ha implantat en virtut de l’aprovació del Sistema Intern d’Alertes de l’Ajuntament d’Anglès, a conseqüència de l’entrada en vigor de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.

Què correspon denunciar a través d’aquest canal? És un canal per denunciar accions o omissions que puguin constituir una infracció penal o una infracció administrativa greu o molt greu (article 2 de la Llei 2/2023).

Qui pot formular la denúncia? Qualsevol persona amb un nexe laboral o de prestació de serveis que sigui coneixedora d’alguna de les conductes indicades en el punt a) anterior (article 3 de la Llei 2/2023).

Quina és la característica d’aquest canal? Aquest canal garanteix la confidencialitat i, per tant, la identitat de la persona denunciant serà en tot cas reservada i no es comunicarà a les persones denunciades ni a tercers.

Recomanacions: Abans de procedir a realitzar la denúncia és podeu revisar els següents continguts informatius:

Principis de gestió del Sistema Intern d’Alertes i el canal de denúncies intern

 El responsable del Sistema Intern d’Alertes de l’Ajuntament d’Anglès gestionarà les denúncies seguint els principis de confidencialitat, proporcionalitat, eficàcia, eficiència, imparcialitat, protecció de les persones involucrades, minimització de les dades personals, intervenció mínima en les actuacions d’investigació i coordinació amb l’Oficina Antifrau de Catalunya.

 Alternativament, també disposeu del canal de denúncies extern de l’Oficina Antifrau de Catalunya:

Close Search Window