Ple Municipal

El Ple està format pels 13 regidors de l’Ajuntament, es troba presidit per l’alcaldia, i es troba regulat pel Reglament Orgànic Municipal (ROM).

Les sessions ordinàries del Ple se celebren cada dos mesos, el darrer dimarts de cada mes imparell, a les 19:30 h. I les comissions informatives de cada ple tenen lloc el dijous abans de la data fixada.

Composició del ple:

Pel mandat 2023 – 2027 el Ple de l’Ajuntament d’Anglès està compost per 11 regidors de FEM ANGLÈS (CM) i 2 regidors d’ERC – AM. Podeu consultar els càrrecs electes aquí

 

 

Convocatòries:

Les convocatòries es publiquen a les cartelleres municipals, la web municipal i a les xarxes socials amb el corresponent ordre del dia i amb un mínim de 48 hores d’anticipació.

Sessions del Ple legislatura 2023 – 2027

PlenariConvocatòriaActaMultimèdiaCròniques
Sessió Ordinària 25/3DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia

PlenariConvocatòriaActaMultimèdiaCròniques
Sessió Ordinària 28/01DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia

PlenariConvocatòriaActaMultimèdiaNotícies
Sessió Ordinària 30/01DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Extraordinària 27/02DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Ordinària 19/03DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Extraordinària 15/04DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Extraordinària 14/05DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Ordinària 28/05DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Ordinària 23/07DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Ordinària 24/09DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Ordinària 29/10DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Ordinària 19/11DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia

PlenariOrdre del diaActaMultimèdiaCròniques
Sessió Ordinària 31/01DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Extraordinària 14/03DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Ordinària 28/03DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Extraordinària 02/05DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Ordinària 16/05DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Extraordinària 14/06DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Extraordinària 17/06DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Extraordinària 26/06DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Extraordinària 29/06DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Ordinària 25/07DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Ordinària 26/09DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Extraordinària 31/10DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia
Sessió Ordinària 21/11DescarregaDescarregaVisualitzaNotícia

Sessions del Ple de legislatures anteriors

Podeu consultar les actes dels mandats anteriors en el portal de transparència.

Competències del Ple:

a) El control i la fiscalització dels òrgans de govern.

b) Els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals; alteració del terme municipal; creació o supressió de municipis i de les entitats a que es refereix l’article 45 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local; creació d’òrgans desconcentrats; alteració de la capitalitat del municipi i el canvi de nom d’aquest o d’aquelles entitats i l’adopció o modificació de la seva bandera, ensenya o escut.

c) L’aprovació inicial del planejament general i l’aprovació que posi fi a la tramitació municipal dels plans i altres instruments d’ordenació prevists en la legislació urbanística, així com els convenis que tinguin per objecte l’alteració de qualssevol d’aquests instruments.

d) L’aprovació del reglament orgànic i de les ordenances.

e) La determinació dels recursos propis de caràcter tributari; l’aprovació i modificació dels pressupostos, i la disposició de despeses en matèria de la seva competència i l’aprovació dels comptes; tot això d’acord amb el que es disposa en la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

f) L’aprovació de les formes de gestió dels serveis i dels expedients de municipalització.

g) L’acceptació de la delegació de competències feta per altres Administracions públiques.

h) El plantejament de conflictes de competències a altres entitats locals i altres Administracions públiques.

i) L’aprovació de la plantilla de personal i de la relació de llocs de treball, la fixació de la quantia de les retribucions complementàries fixes i periòdiques dels funcionaris i el nombre i règim del personal eventual.

j) L’exercici d’accions judicials i administratives i la defensa de la corporació en matèries de competència plenària.

k) La declaració de lesivitat dels actes de l’Ajuntament.

l) L’alteració de la qualificació jurídica dels béns de domini públic.

m) La concertació de les operacions de crèdit la quantia acumulada del qual, dins de cada exercici econòmic, excedeixi del 10 per cent dels recursos ordinaris del Pressupost –excepte les de tresoreria, que li correspondran quan l’import acumulat de les operacions vives a cada moment superi el 15 per cent dels ingressos corrents liquidats en l’exercici anterior– tot això de conformitat amb el que es disposa en la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

o) Aquelles altres que hagin de correspondre al Ple per exigir la seva aprovació una majoria especial.

p) Les altres que expressament li confereixin les lleis.

Correspon, igualment, al Ple la votació sobre la moció de censura a l’Alcalde i sobre la qüestió de confiança plantejada pel mateix, que seran públiques i es realitzaran mitjançant crida nominal en tot cas, i es regeixen pel que es disposa en la legislació electoral general.

El Ple pot delegar l’exercici de les seves atribucions en l’Alcalde i en la Junta de govern local, excepte les enunciades a l’apartat 2, paràgrafs a), b), c), d), i), f), g), h), i), l) i p), i al paràgraf anterior. Per aquest motiu, el dia 24 de setembre de 2024, el ple va delegar a la Junta de govern local, l’aprovació dels projectes d’obres i serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió, i quan encara no estiguin previstos als pressupostos.

Close Search Window